Παρακάτω θα βρείτε μια μικρή συλλογή από προτάσεις για να δημιουργήσετε επικοινωνιακούς πειρασμούς οι οποίοι είναι τα κίνητρα για να επικοινωνήσει ένα παιδί.
Ασχοληθείτε με μια διασκεδαστική ρουτίνα αρκετές φορές την ημέρα, μετά σταματάτε και περιμένετε το παιδί να ξεκινήσει την ρουτίνα αυτή.
Οι ρουτίνες πρέπει να περιλαμβάνουν κίνηση, απλό λεξιλόγιο, συγκεκριμένα αντικείμενα, έτσι ώστε το παιδί να έχει επιλογές για το πώς θα ξεκινήσει μια ευχάριστη ρουτίνα.
Παράδειγμα: φούσκες, μπαλόνια, μαξιλαροπόλεμος, γαργάλημα, τραγούδια, κυλάω αντικείμενα, κ.α.
Βάλτε εμπόδια σε αγαπημένα αντικείμενα, ή δραστηριότητες.
Παράδειγμα: αντικείμενα που δεν μπορεί να πιάσει το παιδί, αλλά μπορεί να τα βλέπει.
Καθήστε μπροστά στην πόρτα.
Χρησιμοποήστε δοχεία που το παιδί δεν μπορεί να ανοίξει μόνο του.
Παιχνίδια με μηχανισμούς που το παιδί δεν μπορεί να χειριστεί μόνο του.
Δημιουργήστε problem solving καταστάσεις
Παράδειγμα: αφήστε έξω από το κουτί ένα κομμάτι του παζλ.
Βάλτε ένα διαφορετικό αντικείμενο σε ένα παιχνίδι.
Δώστε τα παπούτσια του μπαμπά αντί τα δικά του.
Βάλτε ένα παιχνίδι μέσα στο πιάτο του φαγητού.
Ξεχάστε να βάλετε κουτάλι ή πιρούνι στο τραπέζι.
Γίνετε παρατηρητικοί για να εντοπίσετε καταστάσεις που δεν αρέσουν στο παιδί.
Πριν η αρνητική συμπεριφορά γίνει πρόβλημα, διδάξτε το παιδί να επικοινωνεί «τελείωσε», «σταμάτα», «κάνε ένα διάλειμμα», και μετά σεβαστείτε αυτή την συμπεριφορά.
Παράδειγμα: Δώστε στο παιδί ένα φαγητό που δεν του αρέσει , και δείξτε του τον σωστό τρόπο να αρνηθεί.
Διδάξτε «κάνω ένα διάλειμμα» στη μέση μιας έντονης κατάστασης, και μετά ξανά συνεχίζουμε από εκεί που είχαμε μείνει.
Γεωργία Βορίση
Λογοπεδικός – Σύμβουλος Portage