Δημήτριος Α. Μπαλτούμας

Γενικός Διευθυντής “Λόγος και Πράξη”

BSc. Εργοθεραπευτής SI. – Senior OT
MSc. Innovation & Entrepreneurship
MSc. Digital Marketing
Μετ. CBT Συμβουλευτική, Life Coaching

Δημήτρης Μπαλτούμας
Σπουδές – Εκπαίδευση

Master of Science (MSc), Innovation Management and Entrepreneurship, Hellenic Open University (2023 – Ongoing)

Master of Science (MSc), Digital Marketing, Marconi University (2024 – Ongoing)

Postgraduate Degree, Life Coaching, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2024)

Postgraduate Degree, Γνωσιακή συμβουλευτική και παρεμβάσεις , Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών, Αθήνα (2018).

Postgraduate Degree, Eιδική Αγωγή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2015)

Bachelor’s Degree (BSc), Εργοθεραπεία, Σχολές Υγείας και Πρόνοιας, ΑΤΕΙ Αθήνας (2008)

Κλινική Εμπειρία
09/2016 – Σήμερα: Διεπιστημονικό Κέντρο Παιδιού και Εφήβου “Λόγος και Πράξη”

Ατομικές συνεδρίες εργοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Οργάνωση projects ενημέρωσης, οργάνωση προγραμμάτων και υλικού. Συγγραφή άρθρων και δημιουργία infographics για τη σελίδα του κέντρου. Διαχείριση ομάδας και σχεδιασμός του θεραπευτικού χώρου. Ομάδες παιδιών και γονέων.

09/2012 – 02/2016: Επιστημονικό Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “Tαξίδι στην Ανάπτυξη”

Ατομικές συνεδρίες εργοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Συμμετοχή σε projects ενημέρωσης, οργάνωση προγραμμάτων και υλικού. Συγγραφή άρθρων για την ιστοσελίδα του κέντρου. Ομάδες παιδιών και γονέων. Εποπτείες και εκπαίδευση για παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού (ΔΑΔ) με τον κύριο Ιωάννη Βογινδρούκα, Εποπτείες Εργοθεραπείας με την κυρία Άννυ Σαμψωνίδου και Παιδοψυχιατρική εκπαιδευση/εποπτεία με τον κύριο Βουτυράκο Παναγιώτη.

10/2010 – 07/2012: Κέντρο Ειδικών Θεραπειών “iKid”

Ατομικές συνεδρίες εργοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, εκπαίδευση σε χορήγηση αξιολογητικών εργαλείων (VMI, DTVP-2, Sensory Profile, Miller). Συμμετοχή σε projects ενημέρωσης, οργάνωσης προγραμμάτων και υλικού. Μέλος συγγραφικής ομάδας των κέντρων.

09/2008 – 09/2010: Σύλλογος Προστασίας ΑΜΕΑ Καρύστου “Χέρι-χέρι”

Επιστημονικός υπεύθυνος Κέντρου Ημέρας. Σχεδιασμός και οργάνωση Κέντρου Ημέρας, εκπαίδευση γονέων, ατομικές και ομαδικές συνεδρίες εργοθεραπείας. Θεραπευτική παρέμβαση μέσω SI, PECS και TEACH.

03/2008 – 09/2008: Ειδικό Θεραπευτήριο για Παιδιά

Ατομικές συνεδρίες εργοθεραπείας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές (εγκ. παράλυση, αυτισμός κ.α.).

01/2006 – 03/2006: Ειδική Θεραπευτική Ομάδα Αυτιστικών Ατόμων (ΕΘΜΑ), Παιδοψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής.

Πρακτική άσκηση. Εκπαίδευση στην εργοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με αυτισμό και στις θεραπευτικές μεθόδους SI, PECS, TEACH και MAKATON.

10/2005 – 12/2005: Ελληνική Εταιρία Προστασίας και Αποκατάστασης Αναπήρων Παίδων (Ε.Λ.Ε.Π.Α.Π.).

Πρακτική  άσκηση.  Εκπαίδευση  στην  εργοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά ευρείας διαγνωστικής κατηγορίας.

Συνεχής Κατάρτιση

2013-2017: Εποπτείες με κ. Βογινδρούκα (2013, Μηνιαίες 7ωρες συναντήσεις)

  • Intensive Interaction
  • Κύκλοι Επικοινωνίας
  • Vineland
  • Επιτελικές Λειτουργίες (Αξιολόγηση και Παρέμβαση)
  • Ακουστική και Οπτική Προσοχή

2014-2015: Εποπτείες με κ Βουτυράκο (Μηνιαίες 2ωρες συναντήσεις)

  • Παιδική Κακοποίηση
  • ICD – DSM
  • ΔΕΠ-Υ

2014-2015: Εποπτείες με κα Άννη Σαμψωνίδου (Μηνιαίες 2ωρες συναντήσεις)

  • Αισθητηριακή Ολοκλήρωση
  • Sensory Profile
  • VMI – Beery
  • Διαταραχές κινητικής ανάπτυξής
Σεμινάρια – Εξειδικευσεις
  • Φεβρουάριος 2024: FOODtime Therapy, Διεπιστημονικό Κέντρου Ηπείρου
  • Ιανουάριος 2022: Strategic Leadership and Management Specialization, University of Illinois Urbana-Champaign
  • Ιούλιος 2021: Mindfulness Based Cognitive Therapy, Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας Συμπεριφοράς
  • Μάρτιος 2021: Εργοκεντρικές Παρεμβάσεις, Psychomotor Athens
  • Φεβρουάριος 2021: Photo Interview, Psychomotor Athens
  • Νοέμβριος 2021: Leadership and Critical Thinking Specialization, Tecnológico de Monterrey
  • Οκτώβριος 2021: Leadership and Disruption, Fundacao Instituto de Administracao
  • Οκτώβριος 2018: Psychology at Work · University of Western Australia, Coursera.
  • Ιούνιος 2018: ADOS-2, Διαχείριση και Κωδικοποίηση, Dr Carol Stott · Σπύρος Δοξιάδης, Αθήνα.
  • Ιούνιος 2016: Medical Neuroscience · Durham, North Carolina, Course of Medical Neuroscience, Leonard White, Ph.D. Duke University, Coursera.
  • Aπρίλιος 2016: Πρόγραμμα Ψυχοεκπαίδευση Γονέων Cygnet. Σταθοπούλου Μάρω, Εταρεία Ψυχοκοινωνικών Μελετών.
  • Ιανουάριος 2015: Brain and Space · Durham, North Carolina, Course, “The Brain & Space”. Dr.Jennifer M. Groh, Ph.D., Duke University, Coursera.
  • Οκτώβριος 2014: Supporting children with difficulties in reading & writing Dr. J.Thomson, University of London, Coursera.
  • 15-21 Μαρτίου 2011: Η Προοπτική της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης & εισαγωγή στη Θεραπευτική παρέμβαση Susanne Smith-Roley, MS, OTR/L, FAOTA, Α. Σαμψωνίδου, ΜΑ OTR, Συν-Εργασία, Θεσσαλονίκη, University of Southern California.
  • Νοέμβριος 2010: The Alert Program Online Course, Mary Sue Williams, Sherry Shellenberger, TherapyWorks Inc.
  • 16-14 Απριλίου 2010: Ελλαδοκυπριακό Συνέδριο Στο δρόμο για το σπίτι μου Εστία, Θεοτόκος, Μαργαρίτα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Αθήνα.
  • 24-26 Απριλίου 2009: Αυτισμός – βασικές αρχές δομημένης εκπαίδευσης TEACCH Οργανισμός Προαγωγής της Υγείας “Άγιος Λουκάς Κριμαίας” Μεσολόγγι.
  • 18 Ιανουαρίου 2009: Εκπαιδευτικό εργαστήριο Κλίμακα Εκτίμησης Κινητικότητας: Movement Assessment Battery for Children – Movement ABC Σύλλογος Ελλήνων Εργοθεραπευτών, Κέντρο Λειτουργικής Φυσικοθεραπείας, Αθήνα.
  • 6 Δεκεμβρίου 2008: Εκπαιδευτικό εργαστήριο Inclusive design Σύλλογος Ελλήνων Εργοθεραπευτών, Κέντρο Λειτουργικής Φυσικοθεραπείας, Αθήνα.
  • 14 Δεκεμβρίου 2008: 8ο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο. Ελληνική Παιδονευρολογική Εταιρεία, Αθήνα.
  • 22-23 Νοεμβρίου 2008: Συνέδριο  Αυτισμός: Εκπαίδευση, Επαγγελματική Κατάρτιση, Εργασία Εταιρεία Ψυχοκοινωνικών Μελετών, Πειραιάς.
  • 21 Απριλίου 2007: Ημερίδα  Μαθησιακά προβλήματα ειδικών δυσκολιών στο Σχολείο Ε.Ε.Π.Α.Α. ΥΠΕΠΘ, Αθήνα.
  • 10 Νοεμβρίου 2006: Ημερίδα  Μαθητές με Κινητική αναπηρία – Ειδική Αγωγή ΕΛΕΠΑΠ ΕΛΕΠΑΠ Αθηνών, Πολεμικό μουσείο Αθήνας.
  • 28 Ιανουαρίου 2006: Ετήσιο Επιστημονικό συνέδριο ΕΛΕΠΑΠ Ημιπληγική μορφή Εγκεφαλικής Παράλυσης ΕΛΕΠΑΠ Αθήνας.
  • 13 – 14 Ιανουαρίου 2006: Αυτισμός – Διάχυτες Αναπτυξιακές ΔΙαταρχές. Ολιστική διεπιστημονική Προσέγγιση ΠΝΑ, Πολεμικό Μουσείο Αθήνας.
  • 10 Δεκέμβρη 2005: 6ο Πανελλήνιο Παιδονευρολογικό Συνέδριο. Ελληνική Παιδονευρολογική Εταιρεία.
  • 22-24 Σεπτεμβρίου 2004: 7th European Congress of Occupational Therapy – Building the future Σύλλογος Ελλήνων Εργοθεραπευτών, COTEC, Αθήνα Εθελοντική εργασία στη διεξαγωγή του Συνέδριου.
Εργασίες – Δημοσιεύσεις
  • Εισήγηση με θέμα: Πρώιμη Παρέμβαση και Εργοθεραπεία. 6η Παιδαγωγική ημερίδα Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας. Πάτρα (Απρίλιος 2019).
  • Συν-θεραπεία Λογοθεραπείας και Εργοθεραπείας σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος: Μελέτη Περίπτωσης. Μπαλτούμας Δ. Εργοθεραπευτής, Βορίση Γ. Λογοπεδικός,, Βογινδρούκας Ι. Λογοπεδικός PhD, Αθήνα, Αθηνα (Μάιος 2016).
  • Παρουσίαση Προγράμματος Κέντρου Ημέρας – Ημερίδα Τοπική Κοινωνία και Άτομα με Αναπηρία – Εξασφάλιση Ίσων Ευκαιριών. ΣΠΑμΕΑ Καρύστου, ΠΟΣΓΚΑΜΕΝΑ, Ε.Σ.Α.με.Α. Γιοκάλειο Ίδρυμα, Κάρυστος (Δεκέμβριος 2009).
  • Ο Η/Υ σαν μέσω επικοινωνίας παιδιών με Αθέτωση ηλικίας 6 – 12 ετών (2008).
  • Το παιχνίδι στην Ελλάδα παρουσίαση εργασίας στο 10th ENOTHE Meeting, hosted by TEI Athens, Αθήνα (21 Σεπτεμβρίου 2004).